Általános szerződési feltételek
I.
Általános rendelkezések
1. Ezeket az általános szerződési feltételeket (a továbbiakban: „ÁSZF”) az alábbi vállalkozás adja ki:
mespi s.r.o.
IČO: 52004040
DIČ: 2120859554
ÁFA-azonosító: SK2120859554
Székhely: Východná 4, 949 01 Nitra, Szlovákia
Bejegyezve: OS Nitra Cégnyilvántartás, Sro szakasz, 46751/N betét
Elérhetőségek:
info@mespi.hu
+421 948 85 66 85
www.mespi.hu
Felügyeleti szerv:
Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (SOI), SOI Felügyelőség a Pozsonyi kerületre, Bajkalská 21/A, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava, termékek műszaki ellenőrzése és fogyasztóvédelem osztály
Tel.: 02/ 58272 172-3; 02/58272 104
Fax: 02/ 58272 170
E-mail: ba@soi.sk,
Weboldal: http://www.soi.sk
Bankszámlaadatok:
Tatra banka, a.s.
IBAN: SK50 1100 0000 0029 4906 3541
SWIFT-kód: TATRSKBX
Változó szimbólum: rendelési szám
(a továbbiakban: „Eladó”)
2. Jelen ÁSZF az Eladó és a természetes személy – aki a vállalkozási tevékenységén kívül fogyasztóként, vagy annak keretében vállalkozóként – a www.mespi.sk webcímen elérhető webáruház (a továbbiakban: „webáruház”) felületén keresztül adásvételi szerződést köt (a továbbiakban: „Vevő”) – egymás közötti jogait és kötelezettségeit szabályozza.
3. Az ÁSZF rendelkezései az adásvételi szerződés elválaszthatatlan részét képezik. Az adásvételi szerződésben rögzített eltérő megállapodások elsőbbséget élveznek az ÁSZF rendelkezéseivel szemben.
4. Az ÁSZF és az adásvételi szerződés nyelve a szlovák.
II.
Termékinformációk és árak
1. A termékekről – beleértve az árakat és a főbb jellemzőket – a webáruház katalógusában található termékoldalak adnak tájékoztatást. Az árak tartalmazzák az általános forgalmi adót, minden kapcsolódó díjat, valamint a visszaküldés költségét, ha a termék jellegénél fogva nem küldhető vissza szokásos postai úton. Az árak addig érvényesek, amíg a webáruházban megjelennek. Ez nem zárja ki az egyedileg megállapodott feltételekkel történő szerződéskötést.
2. A webáruházban megjelenő termékbemutatók tájékoztató jellegűek, az Eladó nem köteles ezek alapján szerződést kötni.
3. A webáruház feltünteti a csomagolás és kézbesítés költségeit. Ezek az információk csak a Szlovákia területére történő szállítás esetén érvényesek.
4. Az esetleges árkedvezmények nem vonhatók össze, kivéve, ha az Eladó és a Vevő másképp állapodnak meg.
III.
Rendelés és szerződéskötés
1. A Vevőt terheli a távolsági kommunikációs eszközök használatával összefüggő költség (internetkapcsolat, telefonhívás). Ezek az alapdíjnak megfelelőek.
2. Rendelési módok:
- ügyfélfiókon keresztül, előzetes regisztráció után,
- regisztráció nélküli megrendelő űrlap kitöltésével.
3. A Vevő a rendelés során kiválasztja a terméket, darabszámot, a fizetés és a szállítás módját.
4. A rendelés elküldése előtt a Vevő ellenőrizheti és módosíthatja az adatokat. A rendelés elküldése a „Megrendelés fizetési kötelezettséggel” gombra kattintással történik. A megadott adatok helyesnek minősülnek. A rendelés érvényességi feltétele a kötelező mezők kitöltése és az ÁSZF elfogadása.
5. A számla a megrendelésben megadott adatok alapján készül.
FIGYELMEZTETÉS:
Ha a számlázási adatok utólagos módosítását kéri (különösen a vevő magánszemélyről cégre változtatását), a módosítás díja 10,00 €.
6. A rendelés beérkezéséről az Eladó automatikus visszaigazolást küld a Vevő e-mail címére; ez nem minősül szerződéskötésnek. A szerződés az Eladó rendelés-elfogadó értesítésével jön létre.
7. Ha az Eladó a rendelésben szereplő valamely igényt nem tudja teljesíteni, módosított ajánlatot küld e-mailben. Ennek elfogadásával jön létre a szerződés.
8. Az Eladó által átvett rendelések kötelező érvényűek. A Vevő az Eladó rendelés-elfogadó értesítéséig törölheti a rendelést telefonon vagy e-mailben.
9. Nyilvánvaló árhibák esetén az Eladó nem köteles a hibás áron szállítani, akkor sem, ha automatikus visszaigazolást küldött. Erről haladéktalanul tájékoztatja a Vevőt és módosított ajánlatot küld.
IV.
Az Eladó jogai és kötelezettségei
1. Az Eladó köteles:
- a visszaigazolt rendelés alapján a megállapodott mennyiségben, minőségben és határidőben szállítani, a megőrzéshez és védelemhez szükséges módon csomagolni,
- biztosítani, hogy az áru megfeleljen a Szlovákia jogszabályainak,
- a termékkel legkésőbb együtt elektronikusan átadni minden szükséges dokumentumot (szlovák nyelvű használati útmutató, garanciajegy, szállítólevél, adóügyi bizonylat).
2. Az Eladót megilleti a vételár esedékes és pontos megfizetése.
3. Az Eladó törölheti a rendelést, ha készlethiány vagy elérhetetlenség miatt nem tud szállítani a megadott határidőben vagy áron, és nem jön létre helyettesítő megállapodás. Erről telefonon vagy e-mailben tájékoztatja a Vevőt; a már megfizetett összeget 14 napon belül visszautalja a megjelölt számlára.
V.
A Vevő jogai és kötelezettségei
1. A Vevő köteles:
- átvenni a megvásárolt/megrendelt árut,
- határidőben megfizetni a vételárat és a szállítási költséget,
- nem sérteni az Eladó jó hírnevét,
- az átvételt aláírással igazolni (ő vagy megbízottja).
2. A Vevőt megilleti az áru leszállítása a megállapodott mennyiségben, minőségben, időben és helyre.
3. Minden rendelés kötelező. Ha a Vevő előzetes írásbeli elállás nélkül nem veszi át a küldeményt, az Eladó jogosult érvényesíteni:
- a sikertelen kézbesítés tényleges költségeit,
- 3,00 € kezelési díjat (csomagolás, fuvarozói tárolás, személyzeti költség).
4. A rendelés elküldésével elfogadja az ÁSZF-et, és utánvét átvételének elmulasztása esetén vállalja az V.3. pont szerinti díj megfizetését.
5. A kártérítést az Eladó számlával érvényesíti a tényleges szállítási költség és a kezelési díj összegében.
VI.
Ügyfélfiók
1. Regisztrációt követően a Vevő hozzáfér ügyfélfiókjához, ahonnan rendelhet. Regisztráció nélkül is rendelhet.
2. Regisztráció és rendelés során a Vevő köteles pontos, valós adatokat megadni és változáskor frissíteni. Az Eladó ezeket helyesnek tekinti.
3. A hozzáférést felhasználónév és jelszó védi. A Vevő köteles azokat titokban tartani. Az Eladó nem felel harmadik személy általi visszaélésért.
4. A Vevő nem jogosult harmadik személynek hozzáférést adni.
5. Az Eladó törölheti a fiókot, különösen tartós inaktivitás vagy szerződésszegés esetén.
6. A fiók elérhetősége megszakadhat szükséges karbantartás miatt.
VII.
Fizetési feltételek és szállítás
1. A Vevő a vételárat és esetleges szállítási költséget az alábbi módokon fizetheti:
- átutalással az Eladó számlájára: SK50 1100 0000 0029 4906 3541 (Tatra banka, a.s.). Változó szimbólum: rendelési szám,
- utánvéttel készpénzben vagy kártyával az átvételkor (közvetlenül a futárnál) – utánvét díja 1,30 €-tól,
- előlegszámla alapján – előrefizetés, a termék a jóváírást követően kerül feladásra,
- átutalással Besteron fizetési kapun keresztül,
- bankkártyával a Besteron kapun,
- bankkártyával a CardPay kapun,
- kedvezménykóddal,
- készpénzben – csak személyes átvételnél.
2. A Vevő a vételárral együtt megfizeti a csomagolás és szállítás szerződött díját. Ha nincs eltérően jelezve, a „vételár” a szállítási költséget is magában foglalja.
3. Készpénzes fizetésnél az átvételkor esedékes, átutalásnál a szerződéskötéstől számított 4 napon belül.
4. Átutalásnál a fizetési kötelezettség a jóváíráskor teljesül.
5. Az Eladó nem kér előleget; az előrefizetés nem minősül előlegnek.
6. A készpénzes bevételek nyilvántartására vonatkozó jogszabály szerint az Eladó pénztári bizonylatot állít ki és online rögzíti a bevételt, technikai hiba esetén legkésőbb 48 órán belül.
7. Szállítási módok:
- a Vevő által megadott címre
- GLS futár – 3,90 €-tól, szállítás 1–2 nap
- Packeta (Zásielkovňa) – 2,90 €-tól, szállítás 1–2 nap
- Szlovák posta – 5,90 €-tól, szállítás 2–4 nap
- személyes átvétel Nyitrán:
- mespi s.r.o., Východná 4, 949 01 Nitra, Szlovákia
- helyi kiszállítás Nyitrán
8. A fizetés és szállítás módját a rendelés során kell kiválasztani.
9. A szállítás költségeit a rendelés és az Eladó visszaigazolása tartalmazza. Egyedi szállítási kérés esetén a Vevő viseli az ebből eredő kockázatot és többletköltséget.
10. Ha az Eladó a Vevő által megadott helyre szállít, a Vevő köteles az árut átvenni. Ismételt kézbesítés vagy eltérő mód miatti többletköltséget a Vevő viseli.
11. Átvételkor a Vevő köteles ellenőrizni a csomagolás sértetlenségét és hibát azonnal jelezni a futárnak. Jogos gyanú esetén a csomag átvétele megtagadható.
12. Az Eladó számlát állít ki, melyet e-mailben küld meg.
13. A tulajdonjog a teljes vételár és szállítási költség megfizetésével és legkorábban az átvétellel száll át. A véletlenszerű elveszés, sérülés kockázata az átvételkor vagy az átvételi kötelezettség elmulasztásakor száll át.
14. A Besteronon keresztüli fizetésekre a Pay Solutions, a.s. (Líščie údolie 119, 841 04 Bratislava, IČO: 47 866 233, Cégnyilv.: OS Bratislava I, Sa 6004/B) ÁSZF-je irányadó: https://besteron.sk/vseobecne-obchodne-podmienky
VIII.
Elállás a szerződéstől
1. A fogyasztóként eljáró Vevő indokolás nélkül jogosult elállni az adásvételi szerződéstől.
2. Az elállási határidő 30 nap
- az áru átvételének napjától,
- többféle áru vagy több részlet szállítása esetén az utolsó rész átvételétől,
- rendszeres termékszállításnál az első szállítmány átvételétől.
3. A Vevő többek között nem állhat el:
- szolgáltatásnyújtástól, ha a teljesítést kifejezett előzetes hozzájárulásával a határidő lejárta előtt megkezdték és a szolgáltatást teljes egészében nyújtották,
- olyan áru/szolgáltatás esetén, melynek ára a pénzpiaci ingadozásoktól függ,
- alkoholtermékeknél, ha az ár rögzített és a szállítás 30 nap után történik,
- egyedi kérésre gyártott, méretre készített vagy személyre szóló termékeknél,
- gyorsan romló, illetve más termékkel elválaszthatatlanul összekevert termékeknél,
- zárt csomagolású, egészségvédelmi vagy higiéniai okból vissza nem küldhető termékeknél, ha a csomagolást felbontották,
- hang-, kép- és szoftvertermékeknél, könyveknél, ha védőcsomagolásban kerültek értékesítésre és azt felbontották,
- újságoknál, időszaki lapoknál és magazinoknál (kivéve előfizetés), illetve védőcsomagolásban nem szállított könyveknél,
- nem tárgyi adathordozón nyújtott elektronikus tartalomnál, ha a nyújtás a Vevő kifejezett hozzájárulásával megkezdődött és tudomásul vette az elállási jog elvesztését,
- a 102/2014. sz. törvény 7. § (6) bekezdésében meghatározott további esetekben.
4. Az elállási határidő betartásához elegendő az elállási nyilatkozat határidőn belüli elküldése.
5. Az Eladó által biztosított mintanyomtatvány használható. Az elállást az ÁSZF-ben megadott e-mail- vagy postacímre kell elküldeni. Az Eladó haladéktalanul visszaigazolja az átvételt.
Letöltés: odstupenie-od-zmluvy-mespi-sro.pdf
6. Elállás esetén a Vevő 14 napon belül köteles az árut visszaküldeni az Eladónak. A visszaküldés költsége a Vevőt terheli, akkor is, ha az áru szokásos postai úton nem küldhető vissza.
7. Elállás esetén az Eladó 14 napon belül visszatérít minden beérkezett összeget, beleértve a szállítási díjat, azonos módon. Ettől eltérő visszafizetés a Vevő beleegyezésével és többletköltség nélkül lehetséges.
8. Ha a Vevő nem a legolcsóbb kínált szállítást választotta, az Eladó legfeljebb a legolcsóbb mód költségét téríti vissza.
9. Az Eladó a visszatérítést visszatarthatja, amíg a Vevő az árut vissza nem adta vagy a feladást nem igazolta.
10. Az árut sértetlenül, használatlanul, tisztán, lehetőség szerint eredeti csomagolásban kell visszaküldeni. Az Eladó a keletkezett kárt a visszatérítendő vételárba egyoldalúan beszámíthatja.
11. Az Eladó elállhat a szerződéstől készlethiány, elérhetetlenség vagy a gyártó/importőr beszállításának megszűnése esetén. Erről e-mailben értesíti a Vevőt, és 14 napon belül visszatéríti a beérkezett összeget (szállítási díjjal együtt) azonos vagy a Vevő által megjelölt módon.
IX.
Jótállás, hibás teljesítés, reklamáció, szerviz
1. Az Eladó szavatolja, hogy az áru átvételkor hibátlan. Különösen:
- rendelkezik a megállapodott, ennek hiányában az Eladó/gyártó által leírt vagy a jellegéből és reklámból elvárt tulajdonságokkal,
- alkalmas a rendeltetésszerű használatra,
- minőségben/kivitelben megfelel a mintának (ha volt ilyen),
- a mennyiség/tömeg megfelelő,
- megfelel a jogszabályi követelményeknek.
2. A jótállásra az általános jogszabályok irányadók. Ha a webáruház másként nem jelzi, a jótállási idő 24 hónap, amely az átvétellel kezdődik.
3. A Vevő 24 hónapon belül érvényesítheti a hibás teljesítésből eredő jogait. Nem alkalmazandó: árleszállított, ismert hibás termék, rendeltetésszerű használatból eredő elhasználódás, használt termék a használatnak megfelelő hibái, illetve ha a termék jellege kizárja.
4. Hiba esetén a Vevő kérheti:
- javítható hiba esetén:
- ingyenes javítást,
- cserét új termékre,
- nem javítható hiba esetén:
- arányos árleszállítást,
- elállást.
5. A Vevő elállhat, ha a hiba nem javítható és rendeltetésszerű használatot akadályoz, ha a hiba javítás után ismételten jelentkezik, vagy ha több hiba együtt áll fenn.
6. Reklamáció bármely alkalmas telephelyen, illetve a székhelyen is benyújtható; az Eladó által kijelölt személy is átveheti. Az Eladó írásos igazolást ad az érvényesítésről és a választott rendezési módról, továbbá a rendezés módjáról és idejéről, javítás esetén annak időtartamáról, vagy az elutasítás indokáról.
7. A fogyasztó jogairól tájékoztatni kell. A választott jog alapján a reklamáció rendezési módját azonnal, bonyolult esetben 3 munkanapon belül, indokolt esetben (pl. műszaki vizsgálat) legkésőbb 30 napon belül meg kell határozni. A rendezést haladéktalanul el kell végezni, de legfeljebb 30 napon belül. A határidő eredménytelen elmúlása súlyos szerződésszegés: a Vevő elállhat vagy cserét kérhet. A reklamáció benyújtásának időpontja a Vevő akaratnyilatkozatának Eladóhoz érkezése.
8. Az Eladó írásban tájékoztatja a Vevőt a reklamáció eredményéről legkésőbb 30 napon belül.
9. Nincs hibás teljesítés, ha a Vevő a hibaról átvétel előtt tudott, vagy azt maga okozta.
10. Jogos reklamáció esetén a Vevő igényt tarthat a szükséges költségek megtérítésére, melyet a jótállási idő leteltét követő egy hónapon belül érvényesíthet.
11. Több lehetséges rendezési mód közül a választás joga a Vevőt illeti.
12. A hibás teljesítésre vonatkozó jogokat a 40/1964. sz. Polgári Törvénykönyv 499–510., 596–600. és 619–627. §-ai, valamint a 250/2007. sz. fogyasztóvédelmi törvény szabályozzák.
X.
Kapcsolattartás, kézbesítés
1. A felek minden írásbeli értesítést e-mailben kézbesíthetnek egymásnak.
2. A Vevő az ÁSZF-ben megadott e-mail címre küld, az Eladó a Vevő fiókjában vagy rendelésében szereplő e-mail címre.
XI.
Békéltetés, alternatív vitarendezés
1. A fogyasztó jogosult az Eladóhoz fordulni, ha a reklamáció intézésével elégedetlen vagy jogai sérültek. Ha az Eladó 30 napon belül elutasító választ ad vagy nem válaszol, a fogyasztó alternatív vitarendezést (AVR) kezdeményezhet az illetékes szervnél. A bírósághoz fordulás lehetősége érintetlen.
2. Az adásvételi szerződésből eredő fogyasztói jogviták alternatív rendezésére illetékes a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet, székhely: Prievozská 32, 827 99 Bratislava, IČO: 17 331 927. Elérhetőség: SOI Központi Felügyelőség, Nemzetközi Kapcsolatok és AVR Osztály, Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, e-mail: ars@soi.sk vagy adr@soi.sk. Web: https://www.soi.sk/. Az online vitarendezési platform: http://ec.europa.eu/consumers/odr
3. Az Európai Fogyasztói Központ Szlovákia (Mlynské nivy 44/a, 827 15 Bratislava, http://esc-sr.sk/) kapcsolattartó pont a 524/2013/EU rendelet szerint.
4. Az Eladó kereskedelmi tevékenységét iparengedély alapján végzi. Az illetékes járási hivatal látja el az ellenőrzést. A Szlovák Kereskedelmi Felügyelet a 250/2007. sz. törvény betartását is ellenőrzi.
XII.
Záró rendelkezések
1. Az Eladó és a Vevő megállapodásai a szlovák jog szerint értelmezendők. Nemzetközi elem esetén a felek a szlovák jog alkalmazásában állapodnak meg. A fogyasztói jogok ezt nem érintik.
2. Az Eladó nem kötődik magatartási kódexhez a 250/2007. sz. törvény értelmében.
3. A weboldalhoz fűződő jogok – különösen szerzői jogok a tartalomra, elrendezésre, fotókra, videókra, grafikákra, védjegyekre, logóra – az Eladót illetik. A weboldal részben vagy egészben történő másolása, módosítása vagy egyéb felhasználása az Eladó engedélye nélkül tilos.
4. Az Eladó nem felel harmadik személy beavatkozása vagy a webáruház rendeltetésellenes használata miatt fellépő hibákért. A Vevő nem alkalmazhat a működést hátrányosan befolyásoló eljárásokat, és nem folytathat olyan tevékenységet, amely jogosulatlan hozzáférést vagy használatot tenne lehetővé.
5. Az adásvételi szerződés az ÁSZF-fel együtt elektronikus formában archiválásra kerül, nyilvánosan nem hozzáférhető.
6. Az Eladó az ÁSZF-et módosíthatja vagy kiegészítheti. Ez nem érinti a korábbi változat hatálya alatt keletkezett jogokat és kötelezettségeket.
7. Az ÁSZF melléklete az elállási mintanyomtatvány.
Jelen ÁSZF 2025.01.17. napján lép hatályba.