Reklamációs feltételek
Általános rendelkezések
1. Jelen panaszkezelési szabályzat a Polgári Törvénykönyv hatályos rendelkezései alapján készült (a továbbiakban: „Törvény”), és a fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: „Áru”) vonatkozik, amelyekre a jótállási időn belül a vevő a hibákért való felelősség alapján igényt érvényesít (a továbbiakban: „Reklamáció”).
2. Az „Eladó” a mespi s.r.o. kereskedelmi társaság, IČO: 52004040, DIČ: 2120859554, IČ DPH: SK2120859554, székhely: Východná 4, 949 01 Nitra, Szlovákia, bejegyezve az OS Nitra Cégnyilvántartásába, Sro osztály, 46751/N betét.
3. A „Vevő” az a személy vagy szervezet, aki az Eladóval adásvételi szerződést kötött (a továbbiakban: „Adásvételi szerződés”).
4. Az Eladó és a Vevő közötti adásvételi szerződés akkor jön létre, amikor az Eladó telefonon vagy e-mailben visszaigazolja a https://www.mespi.hu/ internetes áruházon keresztül leadott rendelést.
5. Az Eladó a rendelés elküldése előtt egyértelműen, világosan és félreérthetetlenül tájékoztatta a Vevőt az előzetes szerződéskötési információkról (reklamációs, fizetési, szállítási és egyéb feltételek) oly módon, hogy azokat az elektronikus áruház megfelelő katalógusoldalán, az Általános Szerződési Feltételekben, a Reklamációk menüpontban és a vonatkozó aloldalakon közzétette.
Reklamáció feltételei
1. A https://www.mespi.hu/ internetes áruház reklamációs rendje az adott áru jótállási feltételeihez és a Polgári Törvénykönyvhöz igazodik.
2. Minden áru jótállási ideje 24 hónap, hacsak másként nincs feltüntetve.
3. A jótállási idő a Vevő általi átvétel napján kezdődik.
4. A jótállás nem terjed ki a rendeltetésszerű használatból eredő természetes elhasználódásra (vagy annak részeire).
5. A mespi s.r.o. felel az árunak a Vevő általi átvételkor fennálló, valamint a jótállási időn belül jelentkező hibáiért. Az olyan hibáért, amely miatt alacsonyabb vételárban állapodtak meg, a mespi s.r.o. nem felel.
6. A Vevő jogosult az árut átvételkor azonnal szemrevételezni. Jogosult az átvételt megtagadni, ha azon a szállításból eredő, nyilvánvaló mechanikai sérülés látható, vagy ha az áru hiányos. Az átvételkor nem észlelhető mechanikai sérüléseket a Vevő köteles az első használatot követően, azonnal jelezni. Későbbi, ilyen jellegű reklamáció csak akkor fogadható el, ha a Vevő igazolja, hogy a hiba már az átvételkor fennállt.
7. Javítás iránti igény esetén a Vevő a reklamált árut a szállítólevél és a számla (vagy más adóügyi bizonylat) másolatával – amely egyben jótállási jegyként szolgál – vagy a kiadott jótállási jeggyel együtt küldi vissza. A reklamációkat erre a címre kérjük küldeni: mespi s.r.o., Východná 4, 949 01 Nitra.
8. Javasoljuk a reklamált áru feladását a Szlovák Posta 1. osztályú biztosított csomagjaként vagy futárszolgálattal. Utánvétes küldeményeket nem veszünk át. A reklamáció kezeléséről tájékoztatni fogjuk.
9. Reklamációs cím:
mespi s.r.o.
Východná 4
949 01 Nitra
Szlovákia
A csomagba mellékelje a jótállási jegyet (ha járt a termékhez) vagy a számla, illetve a szállítólevél másolatát – ezek jótállási jegyként szolgálnak –, valamint egy kísérőlevelet a reklamáció okával és a hiba leírásával.
A reklamáció átvételéről és intézéséről telefonon vagy e-mailben adunk tájékoztatást a rendelésben megadott elérhetőségeken. A hibásan megadott adatokból eredő félreértésekért nem vállalunk felelősséget.
10. Az Eladó, ügyfélszolgálati megbízottja vagy a jótállási szerv köteles a reklamációt azonnal, bonyolultabb esetben 3 munkanapon belül intézni. Indokolt esetben – különösen ha műszaki vizsgálat szükséges – legkésőbb 30 napon belül, a reklamáció benyújtásától számítva. E határidő letelte után a fogyasztó jogosult elállni a szerződéstől vagy kérheti a termék cseréjét.
11. A reklamáció eredményéről a Vevőt a folyamat lezárását követően azonnal értesítjük telefonon vagy e-mailben, és a termékkel együtt vagy e-mailben megküldjük a reklamáció intézéséről szóló bizonylatot.
12. A mespi s.r.o. nem felel az olyan hibákért, amelyeket a termék mechanikai sérülése, nem megfelelő körülmények közötti üzemeltetése (kémiailag agresszív, poros, nedves környezet, erős mágneses tér stb.), jogosulatlan beavatkozás (nem autorizált szerviz), elemi kár vagy helytelen tápfeszültség okozott. A Vevő csak az Eladónál vásárolt, gyártói/szállítói/eladói hibából eredő, jótállás alá eső termékekre érvényesíthet garanciát. Egyéb esetekben az Eladó térítés ellenében javítást ajánlhat fel.
13. Az Eladó köteles a reklamáció intézéséről legkésőbb a benyújtástól számított 30 napon belül írásos igazolást kiadni (§ 18 (6) Fogyasztóvédelmi törvény). Ez a dokumentum a reklamációs jegyzőkönyv másolata kitöltött „Reklamáció intézése” résszel és az erről szóló írásos értesítés. A másolatot az Eladó a termékkel együtt elküldi, vagy személyes átvételkor adja át.
14. A jótállási és jótálláson túli szervizpontokról igény esetén telefonon vagy e-mailben adunk felvilágosítást.
15. Ha a mespi s.r.o. az áru vásárlásakor ajándékként további árut kínál, a Vevő dönt az elfogadásáról. Az ajándék nem minősül eladott árunak, ezért a mespi s.r.o. nem vállal felelősséget annak esetleges hibáiért.
Reklamáció intézése
1. A Vevő jogosult eldönteni, hogy a Polgári Törvénykönyv 622. és 623. §-a szerinti jogai közül melyiket kívánja érvényesíteni, és erről haladéktalanul tájékoztatnia kell az Eladót. A Vevő döntése alapján az Eladó vagy a kijelölt személy köteles a Törvény 2. § m) pontja szerint meghatározni a reklamáció intézésének módját azonnal, bonyolultabb esetben 3 napon belül, indokolt esetben – különösen bonyolult műszaki értékelésnél – legkésőbb 30 napon belül a reklamációs eljárás kezdetétől számítva. A mód meghatározása után a reklamációt azonnal, indokolt esetben később intézik, de legkésőbb a benyújtástól számított 30 napon belül. A határidő eredménytelen letelte után a fogyasztó elállhat a szerződéstől vagy kérheti a csereárut.
Eltávolítható hiba esetén a Vevő döntése szerint a reklamáció az alábbi módon intézhető:
- az Eladó a hibát kijavítja, vagy
- az Eladó az árut kicseréli
Ha eltávolítható hibáról van szó, és a Vevő nem jelöli meg azonnal az intézés módját, az Eladó a hibát kijavítja.
Ha a hiba nem távolítható el, vagy ugyanazon eltávolítható hiba többször ismétlődik, illetve több különböző eltávolítható hiba együttesen akadályozza az áru rendeltetésszerű használatát, akkor a Vevő döntése szerint:
- az áru cseréje azonos vagy jobb műszaki paraméterű, működőképes árura, vagy
- ha a csere nem lehetséges, a vételár visszatérítése
2. A Vevő a javítás helyett kérheti az áru cseréjét, vagy ha a hiba csak egy alkatrészt érint, annak cseréjét, feltéve, hogy ez az Eladónak a termék ára és a hiba súlya alapján nem okoz aránytalan többletköltséget.
3. Az Eladó a javítás helyett kicserélheti a hibás árut hibátlanra, ha ez a Vevőnek nem okoz jelentős nehézséget.
4. Nem javítható, és a rendeltetésszerű használatot akadályozó hiba esetén a Vevő jogosult cserére vagy az adásvételi szerződéstől való elállásra (pénzvisszatérítés).
5. A Vevő cserére vagy elállásra (pénzvisszatérítésre) akkor is jogosult, ha ugyan eltávolítható hibáról van szó, de a hiba a javítást követően ismételten jelentkezik, és emiatt az áru nem használható rendeltetésszerűen. Ismételt hibának minősül, ha ugyanaz a hiba legalább két javítás után harmadszor is előfordul.
6. A Vevő cserére vagy elállásra akkor is jogosult, ha több hiba együttes fennállása miatt az áru nem használható rendeltetésszerűen. Több hibának minősül legalább három, egyidejűleg fennálló különböző, eltávolítható hiba, amelyek mindegyike akadályozza a rendeltetésszerű használatot.
7. Ha az Eladó 30 napon belül nem intézi a reklamációt, a Vevőt ugyanazok a jogok illetik meg, mint nem javítható hiba esetén: csere vagy pénzvisszatérítés (elállás).
8. Nem javítható, de a rendeltetésszerű használatot nem akadályozó hiba esetén a Vevő jogosult ésszerű árleszállításra.
9. Ha a Vevő jogosult cserére vagy elállásra (pénzvisszatérítésre), ő választhat a jogok között; választását később egyoldalúan nem módosíthatja.
E reklamációs feltételek 2022.08.18-jén léptek hatályba.
Elállási nyilatkozat letöltése: odstupenie-od-zmluvy-mespi-sro.pdf